Jízdní řády IDOS

http://jizdnirady.idnes.cz/vlaky/spojeni/

Jak vypadá Pendolino, uvidíte zde:

http://www.virtualtravel.cz/pendolino.html

Pendolina jsou v současnosti nejluxusnější, nejdražší a nejrychlejší vlaky provozované v České republice. Majitelem sedmi souprav jsou České dráhy, které vlaky využívají na tratích z Prahy do Ostravy (jezdí přes Pardubice a Olomouc) a do Vídně (jezdí přes Brno a Břeclav).

Moderní vlaky začaly jezdit od 11. listopadu 2005. Jejich uvedení do provozu však nabralo mnohaleté zpoždění. Soupravy, které mohou jet až 230kilometrovou rychlostí však brázdí české koridory jen rychlostí 160 km/h. Pro větší rychlost nejsou české tratě přizpůsobené.

 

Pendolino
Plášť skříně: hliník
Napájecí systémy: 15 kV 16,7 Hz, 25 kV 50 Hz, 3 kV ss
Maximální rychlost: 230 km/h
Trvalý výkon: 3 920 kW
Celková hmotnost: 385 tun
Zrychlení z 0 na 100 km/hod: 15,5 s
Výrobce: Alstom Ferroviara (Itálie)
Vybavení vozu: polohovací sedačky, zásuvky 230 V, klimatizace, elektronické ovládání roletky, audiosystém se třemi hudebními programy, moderní informační systém a vlakový rozhlas, možnost přepravy cestujících na vozíku

Název Pendolino, který se pro soupravu vžil, označuje obecně typ vlaku s výkyvnými vozovými skříněmi. Takové konstrukční řešení umožňuje projíždět oblouky až o 30 procent vyšší rychlostí než u konvenčních vlaků. Technologie byla vyvinuta v 70. letech společností Fiat. Pendolino poprvé vyjelo na trať v květnu 1988.

Zdroj: Novinky.cz